Doe de postcodecheck

Glasvezel, ook voor u?

Onze serviceproviders

Keuzevrijheid voor bewoners is belangrijk. Daarom bieden meer dan 10 landelijke serviceproviders hun diensten over ons netwerk aan, waardoor u een abonnement kunt kiezen dat bij uw persoonlijke situatie past.

U kunt zich pas na de vraagbundeling aanmelden bij een serviceprovider. Om te kijken wat het aanbod op een glasvezelnetwerk is kunt u op de website van onderstaande providers een postcode en huisnummer invullen van een gebied dat al glasvezel heeft. Bijvoorbeeld een postcode husnummer uit Leek of Marum. Met de huidige serviceproviders zijn er heel veel mogelijkheden. U kunt kiezen voor een goedkope provider met een wat minder uitgebreid pakket of u kiest voor een pakket met vele extra's. Let ook vooral op de aanbiedingen van deze landelijke providers en kies een voordelig abonnement wat bij u past.

Bent u momenteel klant bij een aanbieder die straks ook diensten levert over het glasvezelnetwerk van GlasDraad Westerkwartier? Dan kunt u gewoon bij deze aanbieder blijven en overstappen op een glasvezelpakket naar keuze. U kunt natuurlijk ook overstappen naar een andere provider. Voor bewoners met een Ziggo aansluiting geldt ook dat glasvezel een stabiel en toekomstbestendig alternatief of zelfs aanvulling is. Als u zich aanmeldt, kunt u de glasvezeldiensten bijvoorbeeld voor een jaar proberen. U heeft daarna dan in ieder geval keuzevrijheid in providers.

Maakt u nu gebruik van diensten via het eigen kabelnetwerk van Ziggo en wilt u straks graag gebruikmaken van glasvezel? Dan dient u over te stappen naar een aanbieder die wel diensten over het glasvezelnetwerk aanbiedt. Overstappen gaat tegenwoordig heel gemakkelijk. Er is geen risico dat u hierbij even zonder internet, televisie of telefoon zit. Wij bouwen een compleet nieuw netwerk naast de huidige netwerken. U stapt pas over als de nieuwe verbinding werkt.

Na het behalen van de 40% aanmeldingen zullen wij u informeren over de serviceproviders waar u een abonnement naar keuze kunt afsluiten. Indien u geen abonnement heeft afgesloten voor 31 december 2020 en uw woning wel is aangesloten (of wordt aangesloten), dan brengen wij u eenmalig extra aansluitkosten in rekening van € 250,-.GlasDraad hecht veel waarde aan keuzevrijheid voor bewoners. Wij vinden het belangrijk dat u een abonnement kunt kiezen dat bij uw persoonlijke situatie past. Daarom bieden diverse onafhankelijke serviceproviders hun diensten over ons netwerk aan.

Voorbeeld abonnementen


Klik hier om de PDF te openen